برای خرید تور های اقساطی با ما تماس بگیرید!

همه چیز درباره مکان های گردشگری کیش

فهرست مطالب:

Rate this post

جزیره کیش که به عنوان مروارید خلیج فارس نیز معروف است یکی از زیباترین مکان ها در ایران است که میتوان آن را به عنوان مقصدی برای سفر انتخاب کرد. از این رو برای بیشتر افراد همیشه آگاهی از مکان های گردشگری کیش یکی از مهم ترین اطلاعاتی است که علاقه دارند تا از آن آگاه باشند. در ادامه این مطلب با مکان های دیدنی کیش آشنا شده و آگاهی کامل درباره آن ها را کسب خواهیم کرد.

مکان های گردشگری کیش: از ساحل تا بازار

ابتدا بدون هیچ مقدمه ای به بررسی مکان های گردشگری کیش پرداخته و با انواع آن ها آشنا خواهیم شد. جزیره کیش که در میان آب های نیلگون خلیج فارس قرار گرفته، گوهر فریبنده ایران است. این شهر با سواحل بکر و دیدنی و البته مراکز خرید شیک و سرگرم کننده میتواند یکی از بهترین گزینه ها برای گذراندن یک تعطیلات آرام به همراه خانواده و دوستان باشد.

پارک دلفین ها

یکی از محبوب ترین جاذبه های جزیره، پارک دلفین کیش است که به بازدیدکنندگان فرصتی برای تماشا و تعامل با دلفین های زیبا و باهوش را میدهد. این پارک نه تنها یک تجربه سرگرم کننده است، بلکه بینش های آموزشی در مورد این موجودات باشکوه نیز ارائه میدهد. این پارک علاوه بر دلفیناریوم، دارای آکواریوم تونلی و سالن آمفی تئاتر نیز بوده و یکی از زیباترین مکان های گردشگری کیش است.

ساحل کشتی یونانی

ساحل کشتی یونانی از نام یک کشتی باری یونانی که در سال 1345 به گل نشسته است گرفته شده و یکی از معروف ترین مکان های دیدنی کیش است. این ساحل به دلیل آب های شفاف، سواحل شنی نرم و مناظر غروب آفتاب خیره کننده بازدید کنندگان بسیاری را به خود جذب میکند. این ساحل مکان ایده آل برای شنا، غواصی و آفتاب گرفتن است.

شهر زیرزمینی کاریز

جزیره کیش میزبان یک شهر زیرزمینی باستانی به نام کاریز است. این شهر شگفت ‌انگیز زیرزمینی، اهمیت تاریخی جزیره را به نمایش میگذارد و نگاهی اجمالی به معماری مبتکرانه گذشته آن دارد. بازدیدکنندگان میتوانند تونل ها، اتاق ها و چاه هایی را که زمانی برای بقا در جزیره حیاتی بودند، کشف کنند.

باغ پرندگان جزیره کیش

برای علاقه مندان به طبیعت، باغ پرندگان جزیره کیش یک مکان ضروری است. این باغ پناهگاه انواع پرندگان زیبا و کمیاب را در محیطی سرسبز و به خوبی نگهداری میکند. باغ پرندگان یکی از مکان های گردشگری کیش است که میتوان ساعاتی آرام را در آن گذراند.

آکواریوم جزیره کیش

آکواریوم جزیره کیش فرصتی برای مشاهده حیات دریایی بومی خلیج فارس فراهم میکند. این یک تجربه آموزشی است که برای بازدیدکنندگان در هر سنی مناسب در نظر گرفته میشود و بینش هایی را در مورد اکوسیستم های زیر آبی منطقه ارائه میدهد.

شهر باستانی حریره

حریره شهری باستانی است که قدمت آن به قرن چهاردهم باز میگردد. ویرانه های آن در ساحل جنوبی جزیره کیش قرار دارد و به عنوان یک گنجینه تاریخی تبدیل به یکی از مکان های گردشگری کیش شده است. کاوش در بقایای این شهر که زمانی شکوفا شده بود، سفری فریبنده در طول زمان است.

ساحل مرجانی

ساحل مرجانی بهشت غواصان و شناگران است. دنیای زیر آب آن دارای تشکل های مرجانی رنگارنگ و طیف متنوعی از گونه های دریایی است. آب های شفاف آن را به مکانی عالی برای کاوش در دنیای شگفت انگیز زیر دریا تبدیل کرده است.

پیست کارتینگ کیش

برای علاقه مندان به هیجان، پیست کارتینگ کیش یک تجربه مسابقه هیجان انگیز و یکی از بهترین مکان های گردشگری کیش را ارائه میدهد. چه یک مبتدی یا یک مسابقه‌ دهنده کارتینگ پیشرفته و باتجربه باشید، میتوانید از مسابقات هیجان ‌انگیز در این پیست زیبا لذت ببرید.

10 تفریح هیجان انگیز در دبی بیشتر بخوانید: 10 تفریح هیجان انگیز در دبی + معرفی

ساحل مریم

ساحل مریم به دلیل شن‌ های سفید و آب ‌های فیروزه‌ای ‌اش معروف است که آن را به مکانی عالی برای آفتاب گرفتن و شنا تبدیل کرده است. ساحل مریم میتواند کمتر از بقیه ساحل ها در کیش شلوغ باشد به همین دلیل میتواند یک مکان آرام در نظر گرفته شود.

قلعه پرتغالی ها

این قلعه که توسط نیروهای پرتغالی ساخته شد، به عنوان یک دژ و یک پایگاه تجاری در اوج اکتشافات پرتغالی ها و گسترش استعمار در اقیانوس هند عمل میکرد. دیوارهای سنگی مستحکم و معماری به خوبی برنامه ریزی شده آن برای محافظت در برابر تهدیدات احتمالی قدرت های اروپایی رقیب و دشمنان محلی طراحی شده است. امروزه قلعه پرتغالی ها به عنوان یک جاذبه توریستی محبوب در جزیره کیش وجود دارد و به بازدیدکنندگان نگاهی اجمالی به تاریخ دریایی ایران و میراث معماری استعمار اروپا میدهد. درواقع این قلعه یکی از مکان های گردشگری کیش است که همه بازدیدکنندگان باید آن را در برنامه سفر خود به کیش داشته باشند.

پارک آبی اوشن کیش

یکی از بهترین مکان های گردشگری کیش که البته بسیار هیجان انگیز نیز هست، پارک آبی اوشن نام دارد. این پارک آبی اولین تم پارک در ایران است که به صورت پارک آبی روباز طراحی شده است. شما میتوانید یک روز را در این پارک گذرانده و در هوای گرم و مطبوع جزیره فرصت بازی در یک پارک آبی را از دست ندهید.

روستای باغو کیش از زیباترین مکان های گردشگری کیش

در جنوب غربی جزیره روستای باغو قرار دارد. اگر از آن دسته از افراد هستید که دوست دارید با تاریخچه و سبک زندگی مردم در جزیره کیش آشنا شوید، روستای باغو میتواند بهترین گزینه باشد. اقامتگاه های بومگردی نیز در این روستا وجود دارد که مسافران میتوانند چند روزی را در آن جا بگذرانند.

مرکز خرید دامون

از بهترین مکان های گردشگری کیش که میتوانید خرید های خود را از برندهای مطرح در آن انجام دهید، مرکز خرید دامون است. البته این مرکز خرید بزرگ امکانات فرهنگی، تفریحی و خدماتی را نیز برای مردم فراهم کرده است تا به راحتی بازدید خود را انجام داده و سرگرم نیز شوند. این مرکز خرید در شهرک دامون قرار دارد و میتوان در آن کیف و کفش، لباس، مواد غذایی و شکلات، موبایل و کامپیوتر و غیره را خریداری کرد.

اسکله تفریحی کیش

اسکلعه تفریحی کیش هم از مکان های گردشگری کیش است که میتوانید در زمان سفر به این جزیره از آن دیدن کنید. این اسکله در شرقی ترین قسمت جزیره قرار گرفته و شما میتوانید روی صندلی های رو به دریای آن بنشینید و از زیبایی های دریا استفاده کرده و از بوفه های آن نیز خوراکی تهیه کنید.

بهترین زمان برای بازدید از مکان های گردشگری کیش

حال که با بهترین مکان های گردشگری کیش آشنا شدیم نیاز است بدانیم که چه زمانی از سال مناسب است تا به این جزیره سفر کرده و با خاطری آسوده از تمامی مناطق آن بازدید کرد. بهترین زمان برای سفر به کیش و بازدید از اماکن گردشگری این جزیره در ماه های زمستان به ویژه اواخر آبان تا اوایل اسفند است. جزیره کیش در طول تابستان آب و هوای گرم و مرطوبی را تجربه میکند که آن را برای فعالیت در فضای باز و گشت و گذار کمتر مناسب خواهد کرد.

زمستان در جزیره کیش دمای ملایم تری را به همراه دارد و بالاترین حد روزانه بین 20 تا 25 درجه سانتی گراد و عصرها خنک تر است. همچنین فصل زمستان برای لذت بردن از فعالیت های خارج از منزل مانند شنا، غواصی و ورزش های آبی مناسب است. زیرا خطر آفتاب سوختگی شدید وجود ندارد. همچنین جمعیت کمتری نیز برای سفر در جزیره وجود دارند که به شما این امکان را میدهد که با خاطری آسوده از جزیره دیدن کنید.

سخن پایانی

مکان های گردشگری کیش و آگاهی از آن ها برای افرادی که قصد دارند به این جزیره سفر کنند بسیار مهم است. البته باید بدانیم که چه زمانی برای سفر به این جزیره و بازدید از این مکان ها مناسب است. با ما سفر بهترین تجربه سفر را برای شما آماده کرده است. میتوانید از طریق وب سایت انواع تورهای مسافرتی اقساطی داخلی یا خارجی مانند تور اقساطی آنتالیا را خریداری کرده و بهترین سفر را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین بلاگ های ما

بازگشت
مشاوره تلفنی
تماس با پشتیبانی