برای خرید تور های اقساطی با ما تماس بگیرید!

مکان های گردشگری آنتالیا را بهتر بشناسیم

فهرست مطالب:

Rate this post

آنتالیا یکی از مراکز گردشگری کشور ترکیه محسوب میشود که سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر جهان از جمله ایران است. آب و هوای بهاری، مراکز گردشگری و تفریحی مختلف به همراه آثار فرهنگی و تاریخی این منطقه را برای گردشگران مناسب کرده است. در ادامه برخی از مهم ترین مراکز دیدنی و مکان های گردشگری آنتالیا معرفی خواهند شد.

معرفی آنتالیا به عنوان منطقه توریستی ترکیه

مکان های گردشگری آنتالیا این شهر را به مکانی جذاب و دوست داشتنی برای گردشگران تبدیل کرده است و سالانه بسیاری از افراد از طریق تورهای گردشگری به این منطقه سفر میکنند. داشتن اطلاعات بیشتر در مورد مقصد سفر میتواند لذت گردش را چند برابر کند. از این رو بهتر است پیش از سفر اطلاعات کافی در مورد مناطق دیدنی و توریستی آنتالیا کسب کنید. این منطقه دارای شهرهایی از جمله آلانیا، قاضی پاشا، ایرادی، کاش، اکسکی، دمره، آلانیا، فینیکه و غیره است.

آب و هوای این شهر به دلیل نزدیکی به ساحل دریای مدیترانه بسیار دلپذیر و مطبوع بوده و این موضوع باعث جذب گردشگران در فصول گرم و تابستان‌ های داغ شده است. در زمستان‌ ها نیز وجود هوای معتدل و بارانی میتواند این منطقه را به عنوان یکی از بهترین مراکز برای سفر تبدیل کند.

تفریحات دریایی سواحل آنتالیا

یکی از مکان‌ های گردشگری آنتالیا سواحل معروف و تفریحات همراه با آن است. در این سواحل انواع تفریحات آبی برای گردشگران فراهم شده و حتی دمای آب نیز برای شنا و غواصی در اکثر ماه‌ های سال مناسب است. در ادامه برخی از این امکانات تفریحی ارائه خواهد شد.

تفریح آبی زیردریایی سواری

سوار شدن زیردریایی یکی از تفریحات جالب آبی در آنتالیا محسوب میشود. این تفریح برای توریست‌ها و گردشگران از جذابیت بالایی برخوردار است. درون زیردریایی‌ها دستگاه ‌های تهویه هوا قرار گرفته و گردشگران میتوانند بدون هیچگونه مشکلی دنیای زیر آب را مشاهده کنند.

صخره نوردی آبی؛ بهترین تفریح آبی در آنتالیا

یکی دیگر از مهیج ‌ترین تفریحات در آنتالیا صخره ‌نوردی آبی در پارک ملی کویروکای است. البته گردشگران برای رسیدن به این منطقه باید حدود ۸ ساعت قایق سواری کرده و سپس خود را برای صخره نوردی در این پارک ملی آماده کنند.

تفریح آبی پاراسلینگ

یکی دیگر از تفریحات آبی در سواحل آنتالیا ورزش محبوب و هیجان انگیز پاراسلینگ یا پاراسل است. در این ورزش تفریحی افراد علاقمند و گردشگران میتوانند با پوشیدن لباس مخصوص و با استفاده از تجهیزات ایمنی مورد نیاز در ارتفاع دریا پرواز کرده و هیجان زیادی را تجربه کنند.

اوج لذت در ساحل آنتالیا با فلای بورد

از دیگر تفریحات آبی آنتالیا که بسیار هیجان انگیز و لذت بخش است، استفاده از فلای بورد با کمک جلیقه نجات و تجهیزات لازم است. در این ورزش جذاب و دیدنی آب با فشار زیاد از کف تخته‌های متصل به کفش خارج شده و در اثر این فشار افراد در ارتفاع پرواز خواهند کرد.

دیگر ورزش‌های آبی مهیج در آنتالیا

همانطور که گفته شد سواحل آنتالیا یکی از مناطق جذاب برای تفریحات آبی محسوب میشود. در این مناطق تفریحاتی مانند جت اسکی، رفتینگ و پارو زدن روی آب‌های خروشان، قایق سواری بادبانی، تماشای دلفین لند و استفاده از پارک‌های آبی آنتالیا نیز وجود دارد که هر کدام میتوانند به طور جداگانه مورد استفاده گردشگران قرار بگیرند.

کشتی سواری در ساحل آنتالیا

یکی دیگر از تفریحات آبی و مکان های گردشگری آنتالیا در سواحل این شهر تور کشتی سواری است که بسیاری از گردشگران علاقه زیادی به آن نشان میدهند. این تورهای یک روزه امکانات و سرگرمی‌ های بسیاری را همچون موسیقی زنده روی عرشه و برنامه‌های جذابی مانند ارائه غذا های سنتی و محلی ارائه میکنند.

مراکز خرید از مکان های گردشگری آنتالیا

بسیاری از گردشگران با وجود مراکز تفریحی، فرهنگی و تاریخی، علاقه زیادی به مراکز خرید و فروشگاه‌ های این شهر دارند. در این فروشگاه ‌ها و مراکز خرید بسیاری از برندهای ترکیه و همچنین برندهای اروپایی در قالب اجناس مختلف قابل خریداری هستند. در برخی از اوقات سال حراج ‌های باورنکردنی و فستیوال ‌های بزرگی در این شهر برگزار میشود که در کنار مکان های گردشگری آنتالیا بسیار محبوب بوده و میتواند یک خرید لذت بخش با قیمت ‌های بسیار پایین را رقم بزند.

10 تفریح هیجان انگیز در دبی بیشتر بخوانید: 10 تفریح هیجان انگیز در دبی + معرفی

مهم ترین مکان های گردشگری آنتالیا کدامند؟

در صورتی که همراه با تورهای گردشگری به شهر آنتالیا سفر کرده باشید، میتوانید به بسیاری از مراکز تفریحی و گردشگری شهر آنتالیا سر بزنید. در ادامه برخی از مهم ترین مراکز دیدنی آنتالیا آمده است.

شهر تاریخی کاله ایچی

یکی از مکان های گردشگری آنتالیا منطقه تاریخی کاله ‌ایچی است که قدمت آن را به دوره سلجوقیان و یا حتی روم باستان نسبت میدهند. در این منطقه کاخ ‌های بازسازی شده عثمانی با حال و هوای تاریخی دیده میشوند که میتوانند یک مکان عالی برای قدم زدن و لذت بردن از خیابان گردی را فراهم کنند. در خیابان ‌های این منطقه بسیاری از مراکز خرید، رستوران ‌ها و هتل ‌ها نیز قرار دارند که میتوانند برای ساعت ‌ها گردشگران را سرگرم کنند. برخی دیگر از مراکز موجود در این منطقه شامل دروازه شهر، مسجد محمد پاشا و برج ساعت آنتالیا هستند. لغت کاله ایچی به معنی درون قلعه در زبان ترکی است و منطقه کاله ایچی نیز از نظر بافت تاریخی شباهت زیادی به قلعه دارد.

دروازه قدیمی هادریان و آمفی تئاتر آسپندوس

یکی دیگر از مراکز تاریخی و مکان های گردشگری آنتالیا به دو منطقه دروازه هادریان و آمفی تئاتر آسپندوز تعلق دارد. عظمت معماری این دو منطقه به زمان روم باستان مربوط است. طبق اعلام مورخان این دروازه در زمان ۱۳۰ سال قبل از میلاد مسیح و بنا به سفر امپراطور روم به این منطقه احداث شد. آمفی تئاتر آسپندوز نیز به همراه داستان ‌های جالب خود از زمان ‌های دور و بازمانده از قرن دوم میلادی و امپراتوری روم باستان است.

بازدید از موزه های آنتالیا

این شهر دارای موزه های بسیاری است که از مکان های گردشگری آنتالیا محسوب شده و در نوع خود بی نظیر هستند. یکی از آن ها موزه و خانه تاریخی آتاتورک است که پیش از این به بنیانگذار جمهوری ترکیه فعلی یعنی مصطفی پاشا تعلق داشته است.

موزه دیگر این شهر موزه اسباب بازی است که از جمله مکان های دیدنی محسوب شده و در آن حدود سه هزار عروسک نگهداری میشود. این موزه در سال ۲۰۱۱ و با هدف نگهداری از عروسک های عتیقه و خاطره انگیز راه اندازی شد. در واقع اسباب بازی های این موزه همگی به نوعی عتیقه و بازدید از آن ها بسیار هیجان انگیز است.

از دیگر مکان های گردشگری آنتالیا و موزه های این شهر میتوان به موزه مینی سیتی، موزه زیر آب و موزه سونان اشاره کرد که بسیاری از آن ها به دلیل جاذبه های تاریخی نقش مهمی در جذب گردشگر در این شهر دارند.

تفریحات و مکان های گردشگری آنتالیا

گردشگران بسیاری در این شهر به دنبال هیجان و شادی هستند که میتوانند تجربه این هیجان را در پارک های آبی، سافاری و رفتن روی آب های خروشان، اسب سواری و پرواز با پاراگلایدر از فراز کوه های تاهتالی کسب کنند. همه این سرگرمی ها در آنتالیا برای گردشگران فراهم شده و مراکز زیادی در این شهر چنین خدماتی را ارائه میکنند. یکی دیگر از مکان های گردشگری آنتالیا کلوپ های گلف در این شهر هستند که برای افراد علاقمند به این ورزش ساعات خوشی را به همراه خواهند داشت.

پیست اسکیت و تله کابین مرتفع الیمپوس از مکان های گردشگری آنتالیا

یکی از مکان های گردشگری آنتالیا در سفرهای زمستانی پیست اسکیت ساکلیکنت است که در فاصله ۴۵ کیلومتری غربی از آنتالیا قرار داشته و با میانگین دمای ۵ درجه در فصول زمستان میزبان گردشگران عاشق برف و سرما است. در برخی از ماه ها ارتفاع برف در این منطقه به حدود ۴ متر میرسد.

تله کابین الیمپوس یکی از طولانی ترین و بلندترین تله کابین های دنیا است که میتواند یک لذت هیجان انگیز را در ارتفاع برای گردشگران فراهم کند. طول این تله کابین ۴ هزار متر و ارتفاع آن از سطح دریا ۲۳۶۵ متر است. این تله کابین مسیر خود بر فراز کوه های تاهتالی را در سه ساعت طی خواهد کرد و میتواند لحظات هیجان انگیزی را در این سفر ایجاد کند.

شهربازی با چاشنی خرید از مکان های گردشگری آنتالیا

شهربازی ها نیز از مکان های گردشگری آنتالیا محسوب میشوند. در این شهر چندین شهر بازی وجود دارد که همگی آن ها با وسیله های مدرن خود میتوانند ساعت ها گردشگران را سرگرم کنند. یکی از آن ها شهر بازی اکتور است که در طول ۲۰ سال از زمان ساخت خود میزبان گردشگران بسیاری بوده است. همچنین بسیاری از مراکز خرید نیز در کنار این شهربازی ها قرار دارند که میتوانند برای افراد علاقمند به پاساژگردی مناسب باشند.

با ما سفر چه خدماتی ارائه می کند؟

اگر عاشق سفر هستید اما هزینه کافی برای سفر ندارید میتوانید با کمک با ما سفر به آدرس bamasafar24.ir به مقاصد توریستی مورد علاقه سفر کنید. ایجاد شرایط پرداخت اقساطی باعث شده است تا بسیاری از افراد علاقمند به سفر همچنان بتوانند به علائق خود پایبند باشند. یکی از طرح های با ما سفر، تور اقساطی آنتالیا است که شرایط سفر به این شهر زیبا را به صورت اقساطی فراهم کرده است. برای دریافت شرایط و همچنین کلیه خدمات این آژانس میتوانید به وبسایت آن مراجعه کرده و یا طی تماس با مشاوران از بسیاری خدمات آن با خبر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین بلاگ های ما

بازگشت
مشاوره تلفنی
تماس با پشتیبانی