برای خرید تور های اقساطی با ما تماس بگیرید!

راهنمای مکان های گردشگری تایلند

فهرست مطالب:

Rate this post

تایلند یکی از هیجان انگیزترین کشورهای جهان است، زیرا که از شهرهای بزرگ و جذابی با مقصدهای گردشگری فراوان تشکیل گشته است، هر ساله میلیون‌ ها گردشگر از سراسر دنیا خود را به مکان های گردشگری تایلند میرسانند تا علاوه بر آشنایی با فرهنگ جالب جنوب شرق آسیا، از هوای خاص این منطقه و سواحلی که برخی از آن‌ ها مشابهی در جهان ندارند استفاده ببرند. این کشور برای ایرانیان نیز یکی از مورد علاقه ترین کشور هاست و همه ساله میلیون ها ایرانی در فصول گرم و سرد به آن سفر میکنند. در راهنمای مکان های گردشگری تایلند با این کشور و جاذبه های آن آشنا میشویم.

معرفی کشور تایلند

کشور تایلند، یکی از توریستی ‌ترین کشورهای جهان است و امکانات و خدمات تفریحی و رفاهی زیادی برای گردشگران تعبیه کرده ‌است. در این کشور میتوانید جاذبه ‌های طبیعی مثل ساحل هواهین، پارک ملی خوایای، پارک ملی مو کوانگ تونگ و جاذبه ‌های فرهنگی مثل پارک تاریخی سوخوتای و جاذبه های گردشگری دیگری نظیر بازار های شناور بانکوک، راه آهن مرگ قطار تایلند_ برمه، بازار آخر هفته چاتوچاک و … را از نزدیک ببینید.

سمت جنوبی این کشور خلیج تایلند و جنوب غربی دریای آندامان قرار گرفته است. وسعت کشور تایلند ۵۱۳۱۱۵ کیلومتر مربع است. پایتخت کشور تایلند، شهر بانکوک است. زبان رسمی مردم کشور، «تایلندی» یا«تای» است. از سال ۱۹۳۲، کشور تایلند یک کشور مشروطه سلطنتی محسوب میشود. این کشور به دست نخست ‌وزیر و پارلمان کشور اداره میشود. پادشاه مقام بسیار بالایی در میان مردم تایلند دارد و از احترام بسیاری برخوردار است.

نکته‌ جالب ‌توجه درباره‌ کشور تایلند این است که در مدارس آن زبان انگلیسی آموزش داده میشود و در بیشتر هتل ‌ها، فروشگاه ‌ها و رستوران ‌های این کشور میتوانید به زبان انگلیسی با مردم صحبت کنید. مردم تایلند در بیشتر مواقع لبخند به لب دارند و به‌ همین دلیل به کشور تایلند سرزمین لبخندها میگویند. مردم تایلند صبور، مهمان ‌نواز، خوش‌رو هستند. در راهنمای مکان های گردشگری تایلند حتما با معرفی این کشور شرقی آشنا شوید و سپس به آن سفر کنید.

شهر های مهم و گردشگری در راهنمای مکان های گردشگری تایلند

یکی از دیدنی‌ ترین شهرهای کشور تایلند، شهر بانکوک نام دارد. بانکوک، پایتخت کشور تایلند است و یکی از جذاب ‌ترین شهرهای توریستی این کشور به حساب می آید. در شهر بانکوک بازارهای مختلفی وجود دارد. در این شهر، میتوانید از آرامگاه ‌ها و معابد مختلف دیدن کنید. در هنگام سفر به شهر بانکوک حتما شب ‌های این شهر زیبا را از دست ندهید و شب‌ ها را در خیابان ها سپری کنید.

یکی از معروف ‌ترین شهرهای توریستی کشور تایلند شهر پاتایا است. شهر پاتایا یکی از مفرح بخش ‌ترین شهرهای کشور تایلند است. در راهنمای مکان های گردشگری تایلند باید اشاره کرد در این شهر میتوانید ماساژ تایلندی بگیرید و تمام شب را مشغول موسیقی و رقص شوید. شهر پاتایا در واقع در گذشته منطقه تفرجگاه ساحلی مورد استفاده سربازان آمریکایی به شمار میرفته است. سربازانی که در طول جنگ ویتنام به این منطقه اعزام شده بودند.

همچنین میتوانید مدت‌ زیادی را در مراکز خرید و جا های دیدنی پاتایا سپری کنید و از تجربه بازارگردی ‌تان نهایت لذت را ببرید. هزینه ‌های این شهر نسبت‌ به شهر های دیگر تایلند کمتر است. اگر به‌دنبال شهری میگردید که سفر به آن هزینه کمتری داشته باشد، شهر پاتایا گزینه مناسبی برای شما است.

جزایر سیمیلان معروف ترین جاذبه طبیعی تایلند

در فاصله 84 کیلومتری شمال غربی شهر پوکت جزیره سیمیلان قرار دارد. این جزیره در واقع یکی از شناخته شده ترین جزایر در اطراف دریای آندامان به شمار میرود که عمدتاً به دلیل شگفتی ‌هایی که در زیر آب‌ های زلال آن قرار دارد، در جهان شناخته میشود. این مجمع الجزایر کوچک بین جذاب ترین مکان‌ های غواصی در جهان به شمار میرود. جزایر سیمیلان معروف ترین جاذبه طبیعی تایلند است که به مقصد مورد علاقه قایق ‌های تفریحی و قایق ‌های گردشگری نیز تبدیل شده است. بارز ترین ویژگی جزایر سیمیلان، در نگاه اول، صخره ‌های عظیمی است که در سواحل غربی و جنوبی چند جزیره را پر کرده و به یکی از جاذبه های تایلند تبدیل شده است.

10 تفریح هیجان انگیز در دبی بیشتر بخوانید: 10 تفریح هیجان انگیز در دبی + معرفی

در راهنمای مکان های گردشگری تایلند حتما اطلاعات کافی در ارتباط با این جزیره کشف کنید و از طریق تور اقساطی تایلند در سایت‌ های مختلف به این جزیره سفر کنید.

دیگر شهر ها و مکان های گردشگری تایلند

یکی از دیدنی‌ ترین شهرهای توریستی کشور تایلند شهر هوآ هین نام دارد. این شهر در گذشته های دور در واقع یک دهکده ماهیگیری به شمار میرفته اما با گذشت زمان همین دهکده به یکی از مهم ‌ترین مراکز گردشگری تبدیل شده است. در این شهر توریستی میتوانید به دیدن آبشارها و غارهای زیبای تایلند بروید یا اگر به بازی گلف علاقه دارید وقت خود را در زمین ‌های گلف این شهر سپری کنید. شهر هوآ هین معمولا به آرامش و سکوت حاکم در خود مشهور است و افرادی که به دنبال یک آرامش و سکوت شهری هستند، میتوانند به این شهر سفر کنند.

پارک ملی دوی اینتانون

در ارتباط با مکان های گردشگری تایلند میتوان به پارک ملی دوی اینتانون اشاره کرد. این پارک یکی از جاذبه های تایلند است که شهرت جهانی دارد، این پارک زیبا از زمین‌ های کوهستانی نا هموار پوشیده شده توسط جنگل ‌های سرسبز استوایی، همراه با رودخانه ‌های عظیم و آبشار های با شکوه تشکیل شده است. پارک دوی اینتانون به دلیل حفاظت منطقه ای بسیار یک پناهگاه امن و راحت برای بسیاری از حیوانات است و باعث شده بسیاری از دوست داران حیات وحش به این منطقه زیبا و بکر سفر کنند.

این پارک بهترین مکان در تایلند برای تماشای پرندگان است. بلند ترین قله در تایلند به نام دوی اینتانون به ارتفاع ۲۵۶۵ متر از سطح دریا که معروف به بام تایلند است هم در این پارک ملی قرار دارد. پارک ملی دوی اینتانون ۴۸۲ کیلومتر مربع مساحت داشته و تنوع گونه ‌های گیاهی و جانوری در آن بی ‌نظیر است. این پارک مدت ‌ها محل سکونتگاه ‌ قبایل تپه شمالی بوده و در واقع زادگاه آن ها است.

نکات قابل توجه هنگام سفر به تایلند

در راهنمای مکان های گردشگری تایلند رعایت یک سری نکات میتواند سفر جذابی را برای شما به ارمغان بیاورد. از نکات سفر به کشور تایلند که باید در نظر داشته باشید آن است که معمولا آماده شدن غذاهای رستوران مدت زیادی زمان میبرد و اگر شما چند غذا سفارش دادید هر کدام را جداگانه پس از آماده شدنشان می‌آورند بنابر این از نوع سرویس دهی رستوران آزرده خاطر نشوید.

در شهرهایی که تفریحات ساحلی زیادی ندارند هتل آل اینکلوسیو رزرو نکنید. دیدنی های بانکوک بیشمارند و هتلی که صبحانه با کیفتی سرو کند بهترین انتخاب خواهد بود؛ چرا که رستوران های تایلند صبحانه های خوبی ندارند اما غذای خوب همه جای شهر پیدا میشود. مکان های گردشگری تایلند قطعا دارای رستوران ها و غذاخوری های جذاب نیز هستند.

از نکات قابل توجه در هنگام سفر به تایلند این موضوع است که مردم تایلند احترام ویژه ای به پادشاه خود قائل هستند؛ از همین رو بهتر است هرگز درباره پادشاه صحبت نکنید و هرگونه بی احترامی به این اشخاص ممکن است باعث زندانی شدنتان شود. حتی اگر به صورت اتفاقی صحبتی از این موضوع پیش آمد، تا جای ممکن از صحبت و اظهار نظر در این باره بپرهیزید.

سخن آخر

هر سال گردشگران زیادی به تایلند سفر میکنند و مردم به خارجی ها عادت دارند اما انجام برخی کارها باعث میشود که بهتر با آن ها ارتباط برقرار کنید. با مطالعه راهنمای مکان های گردشگری تایلند قطعا پس از کسب اطلاعات کافی از تمامی مکان‌ ها میتوانید از طریق سایت ‌های مختلف اقدام به سفر به تایلند کنید. سایت ها و آژانس های هواپیمایی بسیاری در کشور ایران وجود دارد که شما میتوانید پس از کسب اطلاعات، از طریق آن ها بلیط سفر خود و خانواده خود را برای یک سفر هیجان انگیز تهیه کنید. سایت با ما سفر یکی از سایت های معتبر و مورد اطمینان در زمینه سفر به کشور تایلند است که میتوانید از طریق مشاوره کارشناسان این سایت، یک تجربه خوب را رقم بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین بلاگ های ما

بازگشت
مشاوره تلفنی
تماس با پشتیبانی